Kale savaşı nedir?
Kale savaşı 300 kullanıcının katıldığı bir guild mücadelesidir.
Silkroad'da bulunan bütün guildler çeşitli bölgelerde kaleleri işgal etmek için azılı bir çarpışmaya girer.
Kaleler geniş şehirler (geniş kaleler) ve ticari merkezlerin etrafına yerleştirilmiştir. Guildler, büyük kaleleri işgallerindeki başarıları neticesinde,bu büyük şehirlerde,vergi oranını belirleme ve toplama hakkına sahiptir. Guildler,küçük kaleleri işgallerindeki başarıları neticesinde,ticari merkezlerdeki, feribotlardaki,özel botlardaki ve tünellerdeki vergi oranını belirleme ve toplama hakkına sahip olurlar. .
Kalelerde,burayı işgal eden guildlere,kale savaşları ile ilgili haber yapma,farklı taşıma (nakliyat) miktarları tayin etme ve rahat bir dinlenme için izin verilir. Kale savaşı her cuma günü yapılır ( Silkroad standart saati) Kale savaşını kazanan guilde bir hafta buraya sahip olma hakkı verilir. Bir kaleyi işgal eden guilde her cumartesi,vergi oranını belirleme ve toplaması için izin verilir. Kaleyi işgal etmeyi başaran server,Kale savaşı tamamlandıktan sonra 2 saat boyunca anasayfada duyurulur ve vergi oranı her pazar sabahı saat 00:01 de anasayfada bildirilir.
Kaleye aşağıdaki bilgiler doğrultusunda gidebilirsiniz.
Kale kapısından geçiş
Kaleye,alana yerleştirilmiş kalenin kapısına gidip giriş yapabilirsiniz. Guildlerin kaleyi savunmaları ve kaleye saldırmalarına yanlızca kale savaşları zamanında oyuna katılmaları halinde izin verilir; bunun yanında,savaşın başlamasından çok önce bunu yaparlarsa da katılabilirler. Eğer kale kalabalıksa veya Guild üyesi meslek üniforması giyiyorsa,kaleye giriş yasaktır. Kaleyi işgal eden guildler ve ittifak guildler,saldırı kapısı veya yeniden diriliş kapısına doğru,kalenin dışında bulunan ihtişam kapısına gitme hakkı verilir.
Kaleye Geri Dönme
Meslek üniforması giyen guildler kale içine alınmazlar; ve hiç bir guild kota dolduğunda içeri giremez.
Kalenin İçinden Dışarı Çıkma
Kaleyi işgal eden guildler ve ittifak guildler,saldırı kapısı,ihtişam kapısı ve en yakın şehire,dış kalenin dışına, yeniden diriliş kapısına doğru,dış kalenin içine gitme hakkı verilir.
Fortress Binalarının Yapıları
Heart of Fortress - Kalenin Kalbi
Kale savaşında en uzak hedef; Bu hedefe,kale içindeki bütün koruma kulelerini yok etmeyi başaramadan saldırmak mümkün değildir.
Kale'nin kalbini yok eder etmez kaleyi fethetmek için geçici üsse girebilirsiniz.
Kalenin kalbi düşmanların HP lerini çekmek ve düşman için anormal durumlar yaratması için kendi saldırı fonksiyonlarını kullanabilir.
Castle Gate - Kale Kapısı
Yüksek dayanıklılığa ve defans kabiliyetine sahip dış kaleye giriş için tek giriş noktasıdır.İşgalci guildin komutanı,Vekil komutanı ve savaş yöneticisine bir palanga ile kapıyı açıp kapamasına izin verilir.Kale kapısı yok edildiği zaman saldırı takımına dış kaleye hareket etme şansı doğar.
Defense camps - Defans Kampları
Kamplar,Kale kapısının,Koruma kulesinin ve Kale Kalbinin etrafına kurulmuştur.Eğer kale üyeleri-işgalci guild savunma kamplarının içinde durursa,phy ve mag atakları ve atak absorve oranları artar. ( savunma kampları yanlızca işgalci guild tarafından kurulur,yandaş guild üyeleri bunu yapamaz)
Guard towers - Gardiyan(Koruma) Kuleleri
Koruma kuleleri,kale işgalinin periyoduna bağlı olarak derece derece iyileştirilir,onların öncülüğünde düşmanlara anormal durumlar ve mag ataklar meydana getirilerek kalenin kalbine savunma sağlanır. Faz II den temin atak fonksiyonları ile temin edilen,4 çeşit koruma kulesi vardır.
Çevredeki İtemlerin Yapıları
Obstacles - Engeller
Düşük dayanıklılık ve düşük savunmaya sahip itemle inşa edilen bir yapıdır.
Command post tents - Yönetim (Komut) Çadırı
Obstacle gibi bir itemle inşa edilebilen bir yapıdır. Saldıran guild burayı kullanabilir. Komut çadırı, saldırı guildinin yeniden canlanma noktası gibi görev yapar ve belirtilmiş öncül zarfında guild üyelerinin HP ve MP lerini % 100 iyileştirir.
Combat flags - Çarpışma Bayrakları
Üç çeşit çarpışma bayrağı vardır,kaleye saldırı silahlarla saldırıldığında bu bayraklar zamanla yok edilebilir veya imha edilebilirler.
- Flag of combat : 24 metrelik çapı kapsayan alanda 24 guild üyesinin Phy ve Mag ataklarını 2 dakikalık % 10 artırır.
- Flag of Defense: 24 metrelik bir çapı kapsayan alanda 24 guild üyesinin Phy ve Mag absorve özelliğini 2 dakikalık % 10 artırır.
- Flag of healing: 24 metrelik çapı kapsayan alanda 24 guild üyesinin Hp ve Mp lerini her 5 saniyede bir % 5 oranında artırır.
Binaları Onarma - İnşa Etme
Yapı İnşa Etme
Kalenin yapıları, Kale savaşı zamanı dışında,NPC,Saldırı asistanları tarafından kurulur. Kale Kalbi Kale Kapısı ve Koruma kuleleri hasar gördüğünde temin edilir.Ancak, Savunma kampları, savaş yöneticisi veya komutanı tarafından belirlenmiş yerlere kurulur.Ama, itemlerle yapılan yapıların kurulumuna sadece savaş sırasında izin verilir. Yapılar seferber itemlerinin kullanımı ile sadece belirtilmiş yerlere kurulabilir.
Yapıları Onarma (Tamir Etme)
NPC,savaş asistanı,gold karşılığında kalede kurulu yapıları tamir etmekte kullanılır.Savaş zamanında kullanılabilen araçlar vardır.Küçük ve orta tamir araçları vlerk ten temin edilir.Büyük araçlar ise demirciden spariş verilir. Tamir işlemi sadece Kale içersine kurulmuş yapılara uygulanır,itemle yapılanlara uygulanmaz.
Yönetim (Komut) Çadırı
(1) Yapıyı tamir etmek için seçiniz..
(2) Seçili yapının etki alanı içinde uygun tamir araçlarını kullanınız..
(Sadece işgalci guildin komutanı ile kale komutanı bu araçları kullanabilir..)
(3) Tamir işlemi sırasında tamir araçları ile yapının dayanıklılığı artar ve başarılı şekilde tamir edilir..
(Tamir işlemi sırasında saldırı olursa bu işlem durdurulur ve tamir işlemi sırasında başka bir şey yapılamaz!)
Yapıları Güçlendirmek & Geliştirmek
NPC'ye belirli bir Gold ve GP karşılığında,kale içersinde kurulmuş yapılar geliştirilebilir.Daha fazla seviyedeki gelişmeler,daha uzun zaman alır ve ödenilecek Gold ve GP bu oranda artar. Eğer yapının bir sonraki aşaması karakterlerin seviyesinden yüksek ise gelişme işlemine izin verilmez. Eğer dayanıklılık %100 den az ise tamir etme işleminden sonra gelişme işlemine izin verilir. III. ve IV. aşamadaki geliştirme,belirli bir periyodun geçmesine bağlıdır.
Yapıların Durumları
Herhangi bir yapının dayanıklılığı %100 den az ise tamir etme işlemi gereklidir.%* dayanıklılık % 0'a inerse yapı yıkılır.Yıkılmış yapı mouse tıklaması ile seçilemez.Kale savaşına katılan her tarafa yıkılmış yapı ile ilgili bir uyarı verilir.(Bu yapılar ; Kale kapısı,savunma kuleleri,komut çadırları, kalenin kalbi'dir.)
Yapıların Çalışması
Bir menüyü açıp kapatarak yapılara uygulanabilecek operasyonlar sınırlanır.Kale kapısı yıkılmışsa sınırlandırılmış operasyona izin verilmez.Menü kullanımının yetkisi,işgalci guildin komutanı,vekil komutanı ve kale yöneticisi ile sınırlıdır.
RoMéo